• به نام ایزد یکتا
شرکت ساغر

فهرست

تبلیغات متنی

موضوعات انجمن

تبلیغات

پرتال اخبار دانشگاهی

پرتال اخبار دانشگاهی

آخرین مقالات

گزارش روز

اخبار پزشکی سلامت

داروهای گیاهی

آگهی استخدامی سال 90

اخبار دانشگاهی

پیشخوان روزنامه ها

شعار سازمانی

تجارت پایدار و موفق نتیجه به خدمت گرفتن علم و تجارت در کنار هم است  

قیمت روز ارز

اخبار اقتصادی.

آب و هوا

عکس روز

ورود

نام کاربری

گذرواژه



آیا هنوز عضو نشده اید؟
برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

آیا گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
برای درخواست یک گذرواژه جدید اینجا زا کلیک کنید.

کاربران آنلاین

-> مهمانان آنلاین: 2

-> اعضای آنلاین: 0

-> کل اعضا: 12,001
-> جدیدترین عضو: MichaelEl

آمار بازدید

جدیدترین اخبار پژوهش و سلامت

پربازدید ترین مطالب درمان های گیاهی

حجامت

چند نكته ارزنده در خصوص حجامت
حجامت در واقع اِعمال يك استرس فوري است به سيستم ساكن دفاع عمومي بدن تاآن را عليه كليه عوامل دروني و بيروني هشيار و فعال نمايد.
حجامت باتوجه به روش مورد انجام و محلي كه انجام مي گيرد مي تواند چون نيشترزدن؛ عوامل عفوني – درد آور و مخرب را از بدن خارج نمايد.
حجامت در زيرگردن و جايگاه معين ميان دو كتف قادر است عوامل اصلي لخته شدن خون و فاكتور هاي انعقادي عامل در سكته هاي مغزي و قلبي را از سيستم خارج نمايد زيرا خون پر اكسيژن خارج شده از ريه ها در اثر حالت تلمبه اي قلب و ريه ها كه شبيه يك آكاردئون ايجاد فشار منفي در قفسه سينه مي كند و عمل مكش و دمش ( دم و باز دم) را سامان مي بخشد ؛
خون حاوي قطرات ريز چربي و لخته هاي مستعد كوچكي را كه ميل به هم پيوستگي درآنها زياد است را به عضلات پشت(نزديكترين مسير عروقي) پمپ مي نمايد و حجامت در محل مذكور آنها را به دام انداخته از بدن خارج مي نمايد؛ زيرا: عوامل تشكيل لخته هاي مخاطره آميز از اين گلوگاه بسوي ساير نقاط بدن روانه مي شود و حجامت آنجا را پاك مي كند.
حجامت با خارج كردن ذرات چربي كه در فرآيند اكسيژنه شدن خون همچنان در مويرگهاي عضلات پشت تنه گير كرده و پشت سر هم صف كشيده اند و انتقال كند و تدريجي آنها به عروق گشادتر و مسيرهاي بازتر مي تواند به رسوب و ايجاد انسداد مخاطره آميز پايان دهد و با ايجاد تله هاي گشاد عروقي در موضع (بدليل بادكشهاي ناحيه و اطراف آن) و ايجاد فشار منفي و حالت مكنده دراين تله ها مدتها اين ذرات چربي را از جريان عادي خويش باز دارد.
* حجامت خارج كننده صفراست وآرامش را به انسان ارزاني مي دارد.
* حجامت يك شوك عصبي موثر در بيماران روحي رواني و افسرده است.
* حجامت كاهش دهنده فشار خون است و بمقدار زيادي از استعداد سكته هاي آني در بيماران را مي كاهد.
* حجامت فاكتورهاي آلرژي(عوامل حساسيت زاي) دروني و بيروني كساني را كه كهير دارند يا كم كاري كبد داشته و به حساسيت هاي متعددي گرفتارند را از مسير مخرب وآزار دهنده بيمار به مسيري فرعي منحرف مي نمايد و ايمني شخص را تجهيز مي كند و فرصت سامان دهي به سيستم دفاعي مي بخشد.
* حجامت درترك اعتياد موثر بوده هشدارهاي خودباوري و اعتماد به نفس را كه اولين و مهمترين فاكتور در ترك اعتياد تلقي مي شود را صادر مي نمايد و سموم خون را تخليه مي كند.
* حجامت بلغم و سوداي پخته شده را كه قبلا سست و قابل انتقال شده است را مي مكد و از غلظت و حدت آنها مي كاهد.
* حجامت باز كننده انسدادهايي است كه به آمنوره زنان انجاميده و با باز كردن مسيرهاي عروقي؛ انتقال موضعي مواد ماليدني مثل كرمها ، لوسيونها و پمادها را از يك سو روي پوست و انتقال خوني مواد دارويي- خوراكي را ازدرون از-سوي ديگر- تسهيل مي كند.
* حجامت به سرعت تيرگي ديدار در بيماران ديابتي و فشارخوني را كاهش مي دهد و با آثار شفابخش متعددش در بيماران با تيرگي شعور مقدمات هشياري را فراهم مي نمايد.
* حجامت خارج كننده لخته هاي گرفتار در پيچ وخم عروق ساقين و ساير اندامهاست.

تبلیغات

زمان بارگزاری صفحه: 0.02 ثانیه
12,109,188 بار بازدید صورت گرفته است